Els Borja, València-Barcelona

image

Acabe de saber per tv3 que l’arxiu Borja, que era a València des del 2007, se n’ha anat a Barcelona. A València, segons expliquen, no interessa aquest arxiu vés a saber tu per quines raons tractant-se dels Borja i els seus sacerdots actuals.
El 2007, en arribar a València, vaig escriure un bitllet al Periódico de Catalunya, que us reproduïsc ací. Pep Bargalló l’entendrà millor que ningú.

LOS BORJA, EN VALENCIA

Toni Mollà

No se la pierdan, por favor. Es una fotografía imposible de repetir. Se tomó en Valencia, claro, tierra de las apariencias y patria de prestigitadores. El miércoles pasado, Josep Bargalló (republicano) y Eliseu Climent (austracista, según propia confesión) escoltaron al todavía borbón consorte Jaime de Marichalar, duque de Lugo, y presidente de la Fundación AXA Winterthur, en el acto de apertura de los cofres con la documentación secreta de la familia de los papas Borja, Calixto III y Alejandro VI. El evento también sirvió para inaugurar una exposición que incluye un mechón del cabello rubio de Lucrecia Borja, la hija del Papa Alejandro VI, y nueve cartas de amor enviadas a su amante, el escritor veneciano Pietro Bembo. “Gracias a la sensibilidad del duque”, declaró Eliseu Climent, “los Borja vuelven a Valencia”. I, en efecto, el ménage à trois de la fotografía, sólo es posible con la vuelta de los Borja, tan laxos en los placeres de la entrepierna. “On hi ha pèl, hi ha alegria”, solemos decir los indígenas del lugar. I, ciertamente, en la cara se les nota. No se la pierdan, por favor.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *